Don Det & Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van steefytript - WaarBenJij.nu Don Det & Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van steefytript - WaarBenJij.nu

Don Det & Bangkok

Door: Steefy

Blijf op de hoogte en volg

02 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Sawadee Kaa vanuit Bangkok!
Helaas moest ik Don Det weer verlaten, het was daar te gek! Op de spin (net zo groot als Razja) in m'n badkamer na dan, maar je kunt niet alles hebben. Ik heb mijn dagen in Don Det gespendeerd met heerlijk Indiaas eten bij Jasmin, gezellig hangen met reisvrienden, beer Lao drinken in de reggae bar (omdat ik zo'n fan ben van reggae natuurlijk), liedjes zingen op het strand en een kayaktour.
De kayaktour was echt te gek! Voor zo'n 15 euro ben je een hele dag bezig. We begonnen met een stukje kayakken downstream. Toen een stukje wandelen door fijne locale dorpjes richting een waterval. Daar even afgekoeld in het water, toen weer een stukje wandelen. Inmiddels waren onze kayak's naar een andere plek gebracht, vanwaar we op zoek gingen naar de irrawaddy dolfijnen. Dit zijn zoetwaterdolfijnen, die in de Mekong leven. Ze zijn bijna uitgestorven, wat het extra bijzonder maakt als je er eentje ziet! Helaas zagen we ze toen niet. En net toen we aan hadden gemeerd bij een rots midden in de rivier, begon het te onweren. De hardste donderslagen die ik ooit heb gehoord. Het leek ook nogal dichtbij te zijn dus ik vond het een beetje spannend... We zijn door de regen naar de kant gekayakt (nog best moeilijk tegen de wind in) en we hebben daar een piepklein dorpje opgezocht waar we zijn gaan schuilen. Echt grappig hoe je op zulke plekken terecht komt, waar je normaal gesproken nooit terecht zou kunnen komen. Alle dorpsbewoners keken ons ook met grote ogen aan (falang!). We hebben daar onze lunch gegeten en gekeken naar de kids die een gevecht waren begonnen met piepschuimbakjes, super grappig, ze leken echt een showtje op te voeren voor ons haha. Telkens kijken naar ons of we wel oplette.. Na de lunch gingen we verder, in de kayak op zoek naar de dolfijnen. Na een tijdje hebben we ze gevonden. Supertof, die ruggetjes met vinnen die boven water komen :) Heel speciaal om dat een keer mee te maken. Toen een van de bootjes van onze groep zonk moesten we even terug naar de kant, maar na de boot gefixt te hebben met touwtjes (MacGyver stylo) konden we weer verder. Na een uurtje kayakken kwamen we aan bij een strandje, waar een paar tuktuks op ons stonden te wachten. Deze tuktuks brachten ons met kayak en al (bijna geen ruimte meer voor ons haha) naar de grootste waterval van zuid oost Azie, de Khone Phapheng Falls. Ik ben, na die prachtige waterval bij Luang Prabang, een beetje verpest denk ik. Want ook al was het erg indrukwekkend om al die liters water over de rand te zien kletteren, echt supermooi vond ik het niet. Daarna zijn we in de tuktuks terug naar Ban Nakasang gebracht, vanwaar we nog het laatste stukje terug naar Don Det zijn gekayakt.
Na al deze avonturen was ik erg moe en voelde ik me niet zo goed, wat ervoor zorgde dat ik om 19.00 zonder eten in slaap ben gevallen, tot de volgende dag. De dag erna voelde ik me ook niet al te best. Dagje in de zon doorgebracht, en gechillt met wat reisvriendjes. In de avond een poging tot uitgaan gedaan, tot een uur of 3 liedjes gezongen met een groep op het strand. Dat was erg gezellig en door de drankjes leek ik me iets beter te voelen. De ochtend erna mijn reisvriendjes uitgezwaaid, die richting Vientiane en Vang Vieng gingen.
Mijn laatste 2 dagen op Don Det waren verloren dagen, omdat ik me maar niet beter leek te voelen. Ik heb een ticket geboekt terug naar Bangkok, en na een reis met een boot, 3 busjes en een nachttrein vanuit Ubon Ratchathani, kwam ik daar na zo'n 20 uur aan.
In Bangkok wederom een verloren dag in bed doorgebracht, maar in de avond toch nog even naar de Geckobar om mijn Thaise vrienden Sarah en Nick weer te zien. Met hen en nog een Duits stelletje uit eten geweest in het Thaise 'chique' restaurant 'In Love'. Dit is het restaurant waar de Thai naartoe gaan als ze een fancy avondje uit willen. Het heeft goed (voor Thaise standaard ook duur) eten, en uitzicht op de rivier en de grote brug van Bangkok. Daar heb ik sushi gegeten (yumm) en daarna weer terug naar bed.
In de nacht werd ik wakker met een stekende pijn in mijn rug/zij.. Die pijn was er overdag ook al een beetje, maar werd in de nacht alleen maar erger.. Het ging maar niet over en de ochtend erna ben ik naar de dokter in het ziekenhuis gegaan. Deze stelde een nierontsteking vast. Het was gelukkig een beginnende ontsteking dus ik was er, volgens de arts, op tijd bij. Met een lading pillen ben ik weer terug gegaan naar mijn hostel.
In de avond er toch nog even uit met Mabinte (die was de nacht ervoor aangekomen in hetzelfde hostel). En bij Gecko Bar afgesproken met Luca, die ik in Vang Vieng had ontmoet. Na een paar uurtjes toch weer naar bed, en vanavond vlieg ik terug naar huis.
Ik kijk niet echt uit naar de 21 uur durende reis, met een tussenstop van 8 uur (midden in de nacht) in Dubai. Maar ik kijk wel met een fijn gevoel terug op mijn reis. Ik heb weer veel dingen geleerd. En een ding weet ik zeker, dit is niet de laatste keer dat ik in Azie ben geweest :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 02 Maart 2013
Verslag gelezen: 1281
Totaal aantal bezoekers 5024

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 03 Mei 2014

Laos & Thailand 2014

08 April 2013 - 01 Mei 2013

Thailand - eerste keer Azië

Landen bezocht: