Viva Vang Vieng! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van steefytript - WaarBenJij.nu Viva Vang Vieng! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van steefytript - WaarBenJij.nu

Viva Vang Vieng!

Door: Steefy

Blijf op de hoogte en volg

19 April 2014 | Laos, Luang Prabang

Daar ben ik weer, het is hier nog steeds heerlijk!
In de bus richting Vang Vieng heb ik een Italiaan en een Zwitserse chick ontmoet, waarmee ik een family room heb gedeeld de eerste nacht in Vang Vieng. We hebben onze spulletjes in de kamer gegooid en zijn wat gaan eten in de reggae bar, een heerlijke curry :) Beetje gechillt en gespeeld met puppy 'barbecue'. Ik hoop dat die naam niet z'n toekomst is, want ze eten hier honden.. Vang Vieng is ook een van de weinige plaatsen in Laos waar veel honden rondlopen, heb ik me laten vertellen. Waarschijnlijk komt dat omdat de backpackers ze leuk vinden oid..
Daarna nog wat barretjes afgegaan voor gratis buckets (super mooie plekjes met uitzicht op het water gevonden). Ik werd nog gevraagd om te komen werken in een van die barretjes, maar dat heb ik maar afgeslagen ;). Om 12 uur ging alles dicht en hebben we nog even gedanst in de enige club die nog open was, maar daar waren een beetje teveel dronken tieners dus dat hielden we niet lang vol ;).
De dag erna zijn we gaan tuben (dobberen op de rivier op een autobinnenband). Er zijn een paar barretjes langs de rivier, waar we nog meer gratis drankjes kregen..
Vroeger waren er tientallen barretjes langs de rivier waar je alles kon krijgen wat je wilde, met gevaarlijke glijbanen en slingertouwen e.d., maar aangezien daar elk jaar veel toeristen verongelukten hebben ze al die tenten gesloten.
Het uitzicht was echt prachtig! Hoge bergen met super mooie bomen, planten en grotten, echt te gek :).
De dag erna achterop de motorbike naar de blue lagoon geweest, waar het superdruk was ivm laotiaans nieuwjaar. Even gezwommen en een grot bekeken met een liggende boeddha erin, ook weer heel erg mooi!
Volgende dag ben ik in mn eentje verhuist naar een bamboohutje, met hangmat. Daar wat gechillt en gelezen, en later op de dag biertjes gedronken en feest gevierd met de locals, inclusief watergevechten :).
De dag erna rustig aan gedaan want ik voelde me niet al te best, maar in de avond toch maar weer bij de reggae bar gehangen en superveel lol gehad met een zuidafrikaanse gast, lang niet zo hard gelachen haha :).
Ik had de dag erna een ticket geboekt naar Luang Prabang, waar ik nu een paar dagen ben. Daarover later meer want het is te heet om te typen :p.
Liefs uit Luang Prabang!

  • 19 April 2014 - 12:45

    Olga:

    Nice Steefje! Keep us posted!!!
    Dikke kus!

  • 20 April 2014 - 08:51

    Renée De Jong Verwoerdt:

    Wat een leuk verhaal! Fijn om weer iets v je te horen liefie. Voel je je weer beter? Praat me maar niet over puppys!!! Word ik altijd triest van. Liefs en kus v je mams

  • 21 April 2014 - 12:10

    Elze:

    Leuk! Sterkte met de hitte meis XD
    knuf

  • 24 April 2014 - 12:38

    Els:

    Heerlijk om je reisverslagen te lezen en alle mooie foto's te zien op fb!
    Weer veel bijzondere indrukken voor je. Geniet nog even vol van het leven daar! Lieve groet uit 'dull' H'sum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Actief sinds 02 Maart 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 5033

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 03 Mei 2014

Laos & Thailand 2014

08 April 2013 - 01 Mei 2013

Thailand - eerste keer Azië

Landen bezocht: