Chiang Mai & Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van steefytript - WaarBenJij.nu Chiang Mai & Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van steefytript - WaarBenJij.nu

Chiang Mai & Ayutthaya

Door: Steefy

Blijf op de hoogte en volg

27 April 2013 | Thailand, Ayutthaya

Daar was ik weer :) Afgelopen woensdag hebben we opnieuw de scooter gehuurd en ben ik naar een tempel gereden. We zijn ook in de hotsprings bij Pai geweest, waar de temperatuur van het water in de hoger gelegen gebieden oploopt tot het kookpunt! Je kon er mandjes met eieren kopen om te koken haha :). Daarna heb ik afscheid genomen van Pai, traantjes overal! Echt een prachtige omgeving. Vanuit Pai ben ik met de minibus naar Chiang Mai gegaan. Donderdag ben ik naar het 'Elephant Nature Park' geweest, op zo'n 1,5 uur van Chiang Mai vandaan. In een soort vallei omringd door mooie groene bergen, lopen 36 olifanten op zo'n 300 hectare grond. Er loopt een fijne rivier langs, zodat ze kunnen badderen. Elke olifant heeft een eigen begeleider, dit is altijd dezelfde persoon. Olifanten bouwen namelijk een hechte band op met hun begeleider. Het park wordt gerunt door Lek, zij is de dochter van een sjamaan en heeft haar leven gewijd aan de olifanten, en door een hele hoop vrijwilligers vanuit de hele wereld. Bij het park zit ook een dog sanctuary, waar zo'n 400 honden verblijven. Ik heb een geweldige dag gehad daar. In de ochtend hebben we olifanten gevoerd; allerlei soorten fruit, maiskolven en pompoen (banaan vinden ze het lekkerst). Echt heel indrukwekkend olifanten! Er was ook een baby olifant van 3 weken oud, super leuk om te zien! :). Na de lunch (super lekker vega buffet) mochten we de olifanten wassen in de rivier, echt een mooie ervaring! Ik heb een hele hoop foto's gemaakt maar ik kan niks uploaden in dit internet cafe dus dat komt later. Gisteren zijn we met de trein (12 uur!) naar Ayutthaya gereist, de oude hoofdstad van Thailand. De stad is hier wat vieziger, er is mij verteld dat dit 'het echte' Thailand is. Op de markt ruik je zoveel verschillende lekkere en ook vieze geurtjes. Soms moet ik even stilstaan om te begrijpen wat ik allemaal zie, de bizarste etenswaren en vruchten zijn hier te koop! Vandaag even bijgekomen van de kater, iets teveel biertjes met de locals gisteren ;). Daarna hebben we verschillende tempels gezien. Deze zijn allemaal verwoest door de Cambodianen, alle hoofden van elke boedda zijn eraf geslagen tijdens de oorlog. Maar alsnog erg indrukwekkend om te zien. Omdat dit de oude hoofdstad van Thailand was hebben ze hier vroeger erg veel en erg grote tempels gebouwd. Onderweg naar een van de tempels hebben we een gigantisch groot leguaan achtig beest gezien, van 1,5 meter! Hij was aan het chillen in het gras en probeerde daarna de straat over te steken, zelfs alle Thai waren bang haha :) Morgen hebben we de minibus naar Kanchanaburi geboekt, daar blijf ik tot maandag. In de avond weer terug naar Bangkok en dinsdag om 4 uur 's middags lokale tijd vlieg ik terug naar Nederland. Neee!!!

  • 27 April 2013 - 14:08

    Elski:

    Och jee het einde is in zicht, voor jou niet leuk maar voor ons wel, haha :) kom maar weer eens terug want we missen je! veeeeeeel plezier nog!!!! xxx

  • 27 April 2013 - 16:59

    Olga:

    He bah, het moment van naar huis gaan is bijna aangebroken.. Ook niet leuk! Ik weet hoe je je voelt :p

    Maar goed, hier schijnt (over het algemeen) het zonnetje, dus het is hier ook weer fijner vertoeven!

    En voor ins idd weer gezellie dat jij bijna terugkomt!

    Je verhalen klinken heerlijk meis, zo te lezen heb je de reis-smaak te pakken!! YAY!!! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Thailand - eerste keer Azië

First stop.. Bangkok!

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Laatste daagjes

27 April 2013

Chiang Mai & Ayutthaya

22 April 2013

Pai (nog steeds)

19 April 2013

Chiang Mai & Pai

11 April 2013

Bangkok

Actief sinds 02 Maart 2013
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 5040

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 03 Mei 2014

Laos & Thailand 2014

08 April 2013 - 01 Mei 2013

Thailand - eerste keer Azië

Landen bezocht: